לוגו שפילינגר משרד עו"ד

תאונות ילדים עם אופניים חשמליות

תאונות ילדים עם אופניים חשמליות

אופניים הם כלי תחבורה מועדף על ילדים. לא נדרש רישיון נהיגה מסוג כלשהו לצורך רכיבה על אופניים, אפילו אם אלו אופניים חשמליים. כך, ילדים בגילאים שונים יכולים לרכב על אופניים ממקום למקום ולהנות מניידות עצמאית למרחקים גדולים, מחוויית הרכיבה ומהתרומה של רכיבה על אופניים לכושר הגופני.

לצד יתרונות רבים, ישנו חיסרון ברור אחד ברכיבה על אופניים, ובעיקר על אופניים חשמליות. ילדים בדרך כלל אינם מודעים לסביבה שלהם באותה מידה כמו מבוגרים, ואנחנו עדים לעליה מתמדת בכמות תאונות ילדים עם אופניים חשמליות.

עמותת “אור ירוק” פרסמה שבשנים 2013-2020 אושפזו 1,224 ילדים מתחת לגיל 16 שרכבו על קורקינטים ואופניים חשמליות, וכי מדי יום נפגעים 8 בני אדם בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים.

פגיעות נפוצות בתאונות ילדים עם אופניים חשמליות

יש לזכור שהאופניים החשמליים מאפשרים לילד לנוע במהירות גבוהה בהרבה מאשר אופניים רגילים, מה שגורם לחבלות קשות יותר בנפילות עצמיות ובפגיעה של האופניים החשמליים בהולכי רגל. בנוסף, מהירות התנועה של אופניים חשמליים, מקשה על הנהגים בכביש לקלוט ילד על אופניים חשמליים שמתפרץ לכביש, ולהגיב בבלימה מתאימה כדי להימנע מפגיעה בו.

הפגיעות הנפוצות ביותר אצל ילדים בתאונות רכיבה על אופניים, הן פגיעות אורתופדיות: חבלות, שפשופים, חתכים ושברים בגפיים ובלסת התחתונה, ופגיעות בשיניים.

במקרים בהם הילד נפגע מכלי רכב, יש סיכון מוגבר של פגיעה ברגליים ובאגן, וכן בעמוד השדרה ופגיעות באיברים פנימיים. חשוב לציין שפגיעות בעמוד השדרה יכולות להוביל לנכויות קשות מאוד, הכוללות מגבלות תנועה ולעתים אף לשיתוק של שתי הרגליים (פרפלגיה), או לשיתוק של ארבעת הגפיים (קוודריפלגיה) בפגיעות צוואריות.

למרבה הצער, ילדים אינם מקפידים באותה מידה כמו מבוגרים על חבישת קסדה בזמן רכיבה על אופניים חשמליים. למשרדנו מגיעים מקרים קשים מאוד של תאונות ילדים עם אופניים חשמליות בהם הילד לא חבש קסדה, ונגרמה לו חבלת ראש בתאונה. החבלה עלולה לכלול זעזוע מוח, שבר בגולגולת, דימום תוך-גולגולתי ופגיעות נוירולוגיות מגוונות.

פיצויים לילד שנפגע בתאונת אופניים

כאשר הורים מודאגים פונים אלינו להתייעצות לגבי מימוש זכויותיו של ילדם שנפגע בתאונת אופניים חשמליות, בדרך כלל אחת השאלות הראשונות היא מה גובה סכום הפיצויים הצפוי לילד.

את התשובה לשאלה זו, נחלק לשניים:

  1. יש חשיבות לנסיבות התאונה. אם מדובר בתאונת דרכים, נגיש תביעה לחברת הביטוח של כלי הרכב הפוגע בהתאם להוראות חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. אם מדובר בתאונה עצמית עקב מפגע בכביש או במדרכה, אולי נמצא לנכון להגיש תביעת נזיקין נגד הרשות המקומית (העירייה, המועצה האזורית וכו’) או נגד אחראי אחר לאותו מפגע. במקרים בהם מדובר בתאונה בה הילד רכב על אופניים חשמליים ופגע בהולך רגל או ברוכב אופניים אחר, יכול להיות שנצטרך לבחון כיצד להגן על הילד מפני תביעת נזיקין אפשרית. נתונים כאלו משפיעים מאוד על הפיצוי הכספי הצפוי.
  2. יש חשיבות גם לנזק הגופני שנגרם. כך, לדוגמה, הפיצוי הכספי על שבר במרפק שהחלים, שונה בתכלית מגובה הפיצוי שיינתן עקב שבר שהותיר אחריו מגבלת תנועה ופגיעה בתפקוד של אותו מרפק. כדוגמה נוספת, חבלת ראש יכולה להיות מאוד טראומטית ולהוביל לאשפוז ולחרדה גדולה בקרב בני המשפחה. אולם, ילדים נוטים להחלים באורח מיטבי (ויש יגידו אורח פלא ממש) מפציעות שונות. למעשה, הפיצוי הכספי מושפע מאוד מקיומו, או מהיעדרו, של נזק גופני בלתי הפיך.

מתי הזמן הנכון להגיש תביעה?

בכל הקשור למימוש זכויותיו המשפטיות והכספיות של ילדכם לאחר שנפגע חלילה בתאונת אופניים, חשוב מאוד שלא למהר ולא להתפתות להגיש תביעה בחיפזון. זוהי טעות להגיש תביעה לפני שהבירור הרפואי הושלם! לעתים פגיעות מסוימות מתגלות ומאובחנות רק בשלב מאוחר יחסית של הבירור הרפואי. בהגשת תביעה בשלב מוקדם מדי, אנו מסתכנים בכך שנזקים מסוימים “יתפספסו” והילד לא יקבל את מלוא הפיצויים שמגיעים לו.

לדוגמה, אצל ילד שספג חבלת ראש בתאונה, הטיפול הרפואי מתמקד תחילה בפגיעת הראש. לעתים פגיעות משניות, כמו פריצת דיסק צווארית, קרע בגיד בכתף או פגיעה במניסקוס בברך, יקבלו תשומת לב ויאובחנו כראוי רק מספר חודשים לאחר התאונה.

רצוי מאוד לפנות למשרד עורכי דין בתחום הנזיקין, לצורך קבלת ייעוץ מקצועי וליווי אישי לאורך הבירור הרפואי.

הכותב הוא עו”ד ערן שפילינגר, העוסק בתחום תביעות נזיקין ופיצויים לנפגעי תאונות דרכים מזה כ-15 שנים. נשמח לעמוד לרשותכם ולהעניק ייעוץ משפטי אישי.

תוכן עניינים

Picture of אודות עו"ד ערן שפילינגר

אודות עו"ד ערן שפילינגר

עו"ד ערן שפילינגר, מייצג נפגעי תאונות ונפגעי רשלנות רפואית בתביעות פיצויים נגד חברות ביטוח ונגד מוסדות רפואיים. משרד עו"ד שפילינגר מוכר כמשרד עורכי דין בולט בתחומי הנזיקין והרשלנות הרפואית.

קראו עוד >>
ערן שפילינגר עורך דין
לייעוץ מהיר מעורך דין
דילוג לתוכן