לוגו שפילינגר משרד עו"ד

פריצת דיסק בגב – תאונת דרכים

פריצת דיסק בגב עקב תאונת דרכים

פריצת דיסק בגב היא פציעה שכיחה בקרב נפגעי תאונת דרכים. הטלטול החזק שנגרם לגוף בתאונה, עלול לגרום ללחץ משמעותי על חוליות עמוד השדרה ולגרום לתזוזה או לפגיעה במעטפת של דיסקים המפרידים בין החוליות.  

כדי להבין מהי פריצת דיסק, נסביר באופן כללי מאוד את מבנה עמוד השדרה:

עמוד השדרה שלנו מורכב בעיקר מחוליות חלולות, היוצרות יחד תעלה. בתוך התעלה עובר חוט השדרה, אשר ממנו יוצאים שורשי עצבים ומהם צומחים עצבים שנשלחים לאיברי הגוף. בין כל זוג חוליות, מפרידה מעין “טבעת גומי” שנקראת דיסק. הדיסק עשוי מסחוס קשיח הממולא בג’ל, וכך הוא משמש כבולם זעזועים בין החוליות, מונע מהן מלהתחכך זו בזו ושומר על גמישות ויציבות עמוד השדרה.

פגיעות דיסקליות כגון בלט, בקע או פריצת דיסק, נפוצות למדי אצל נפגעי תאונת דרכים. פריצת דיסק בגב היא מצב בו דיסק שמפריד בין שתי חוליות בעמוד השדרה הגבי (גב עליון) או המותני (גב תחתון) – נפגע, והמעטפת הקשיחה שלו נקרעת, כך שהג’ל שבתוך הדיסק נוזל החוצה.

פריצת הדיסק יכולה לגרום למצב של חיכוך בין החוליות, ללחץ על שורשי העצבים הסמוכים לאותו דיסק, או להיצרות של תעלת השדרה ואפילו ללחץ על חוט השדרה.

חשוב לציין שפריצת דיסק יכולה להיגרם עקב תאונה כמו תאונת דרכים, או עקב שחיקה ממושכת והתנוונות שמתפתחת לאורך הזמן.

לייעוץ והערכת סיכויי התביעה

אבחון של פריצת דיסק בגב

פריצת דיסק לא תמיד גורמת לתסמינים כלשהם. במילים אחרות, ניתן למצוא פריצות דיסק אצל אנשים בריאים, שאינם מודעים לקיומה של פריצת דיסק אצלם, משום שהם לא סובלים מכאב או מתסמינים אחרים.

לעומת זאת, במקרים אחרים פריצת הדיסק עלולה להיות מסוכנת, ולגרום בין היתר ללחץ על חוט השדרה או על שורשי עצב.

לחץ על חוט השדרה יכול להיות מסוכן ולהוביל לנכויות קשות. לכן, חשוב מאוד לפנות לבדיקת אורתופד לאחר תאונת דרכים ולהמשיך במעקב רפואי.

לחץ על שורש עצב, יכול להיות מסוכן אף הוא. כמו-כן הוא עלול לגרום לכאבים שונים, הפרעות תחושה או חולשת שרירים שיופיעו באיברים שמעוצבבים על ידי אותו שורש עצב. לדוגמה, כאשר פריצת דיסק בגב התחתון גורמת ללחץ על שורש עצב שמעצבב אזור מסוים ברגל שמאל, תסמינים אלו או חלק מהם, עלולים להופיע באותו אזור ברגל.

כאמור, כאב גב אחרי תאונה הוא תסמין שכיח מאוד של פריצת דיסק בגב. בדרך כלל, במסגרת הבדיקה הראשונית בחדר המיון לאחר תאונת הדרכים, יבוצעו רק צילומי רנטגן שמטרתם לבדוק אם נגרם שבר בחוליה אך לא ניתן לאבחן באמצעותם פריצת דיסק.

בהמשך הבירור הרפואי לאחר תאונת דרכים, יכול להיות שאורתופד המטפל יפנה אתכם לבדיקת CT או MRI שניתן לאבחן באמצעותן פריצת דיסק. אולי תקבלו הפניות גם לבדיקות אחרות, כגון בדיקת EMG שמטרתה לבדוק אם יש פגיעה בהולכה העצבית לאורך הדרך משורש העצב אל הגפיים – מה שיכול להעיד על פציעה או על לחץ שמופעל על עצב. לבסוף, אנו מצפים מהאורתופד לבדוק אם יש התאמה בין התסמינים שאתם מתלוננים עליהם, לבין הממצאים שיופיעו בבדיקה הקלינית שלו ובבדיקות ההדמיה והאלקטרו-דיאגנוזה.

תביעה על פריצת דיסק בגב עקב תאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים ונגרמה לכם פריצת דיסק בגב, רצוי לבדוק מול עורך דין את האפשרות שלכם להגיש תביעת פיצויים נגד ביטוח החובה של הרכב. במסגרת תביעה כזו, בית המשפט ימנה מומחה רפואי שיבחן את המסמכים הרפואיים שלכם ויזמין אתכם לבדיקה אצלו במרפאה. המומחה יצטרך להחליט אם פריצת הדיסק שלכם נגרמה עקב התאונה או עקב נסיבות אחרות, אם התסמינים שאתם מתלוננים עליהם קשורים לפריצת הדיסק, ואם הוא מתרשם שפריצת הדיסק באמת משפיעה לרעה על התפקוד שלכם. בהתאם, המומחה יחליט אם מצבכם מצדיק קביעת אחוזי נכות, ובית המשפט מה הפיצוי הכספי שמגיע לכם מחברת הביטוח.

עורך דין תאונות דרכים שיטפל בתיק, צריך לבדוק אם תאונת הדרכים הייתה קשורה לעבודה. במידה וקיים קשר בין הנסיעה בה אירעה תאונת הדרכים, לבין העבודה, עורך הדין יתבע גם את המוסד לביטוח לאומי.

כמו-כן יש לבדוק את האפשרות לתבוע את ביטוח אובדן כושר העבודה שלכם, או את קרן הפנסיה במידה ונגרם לכם אובדן כושר עבודה משמעותי לאורך תקופה ארוכה.

לקבלת מידע נוסף אודות ייצוג בתביעת פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תוכלו ליצור איתנו קשר טלפוני או להשאיר את פרטיכם כאן באתר. אנו נשמח לתת ייעוץ, להשיב על כל שאלה ולטפל במקרה שלכם.

תוכן עניינים

Picture of אודות עו"ד ערן שפילינגר

אודות עו"ד ערן שפילינגר

עו"ד ערן שפילינגר, מייצג נפגעי תאונות ונפגעי רשלנות רפואית בתביעות פיצויים נגד חברות ביטוח ונגד מוסדות רפואיים. משרד עו"ד שפילינגר מוכר כמשרד עורכי דין בולט בתחומי הנזיקין והרשלנות הרפואית.

קראו עוד >>
דילוג לתוכן