לוגו שפילינגר משרד עו"ד

170,000 ש”ח לאיש הייטק על פגיעה בכתף בתאונת דרכים

פגיעה בכתף אצל איש הייטק

כאבים בכתף לאחר תאונת דרכים יכולים להצביע על כל אחת ממגוון פגיעות שונות. ברוב המקרים הכאב יחלוף לאחר מספר שבועות עד מספר חודשים. במקרים אחרים, יידרשו טיפולים רפואיים כמו ניתוח, פיזיותרפיה וטיפולים משקמים אחרים. בחלק מהמקרים, פגיעה בכתף שנגרמה עקב תאונת דרכים איננה מחלימה באופן מלא ולנפגע נשארים נזקים בלתי הפיכים, כמו כאבים בכתף, מגבלת תנועה, חולשה של היד, קושי בהרמת משקל, קושי בביצוע פעולות עם היד מעל גובה הכתף או קשיים תפקודיים יומיומיים אחרים.

במקרה הנוכחי, מדובר באיש הייטק שעובד בתחום הBI (אנליסט עסקי). הלקוח נפגע בתאונת דרכים בדרך לעבודה, ובבדיקת MRI אובחן אצלו ממצא של קרע לברום מסוג SLAP בכתף.

פגיעה בכתף - קרע SLAP
קרע SLAP: קרע לברום עליון קדמי ואחורי, הוא פציעת כתף שכיחה בתאונות דרכים

תיק זה היה מאתגר לטיפול, מכיוון שהתאונה קרתה בשיא תקופת מגפת הקורונה. בין סגר לסגר, פעם הלקוח נדבק בקורונה ונכנס לבידוד, ופעם נאלץ להיכנס לבידוד עם בנו שנדבק. כך, הלקוח נתקל בקושי אובייקטיבי להגיע לבדיקות רפואיות ולטיפולי פיזיותרפיה.

במסגרת תביעת פיצויים שהגשנו, חברת הביטוח טענה שהלקוח אינו סובל מכאבים ומגבלה משמעותית בכתף כפי שאנו טוענים. “ראיה” לכך היא שהלקוח אינו ממהר לבקר אצל רופאים, ואינו מקפיד להגיע לטיפולי פיזיותרפיה באופן סדיר. לשיטתה של חברת הביטוח, הדבר מעיד על חוסר התאמה בין תלונותיו על כאבים מאז התאונה ועל הפרעה תפקודית – לבין המציאות. אילו הלקוח הנרטיב של הלקוח אודות כאבים בכתף ומגבלה תפקודית משמעותית היה נכון, הוא היה פועל כדי לחפש מזור לכאביו, והיה מקפיד להגיע לטיפולים באופן סדיר וממושך, החל מיום התאונה.

בנסיבות אלו, חברת הביטוח הציעה לסיים את התיק בפשרה כנגד פיצוי בסך 3,000 ש”ח. זו אינה טעות: שלושת אלפים שקלים בלבד.

תאונת דרכים: נכות עקב פגיעה בכתף

במסגרת משא ומתן שקיימנו עם חברת הביטוח, עורכת הדין המטפלת מטעם הביטוח העלתה את סכומי הפיצוי שהציעה, באופן הדרגתי אך איטי מאוד. לכן, המלצנו ללקוח לסרב לפשרה ולבקש מבית המשפט למנות מומחה באורתופדיה.

בתביעת פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, פגיעת כתף תיבדק בדרך כלל על ידי אורתופד מומחה מטעם בית המשפט (ובמקרים אחרים של תאונת דרכים הקשורה לעבודה – יהא זה רופא מטעם המוסד לביטוח לאומי), שיקבע האם הכתף השתקמה מהפגיעה באופן מושלם או שמא נשארו בה נזקים בלתי הפיכים, בין אם אלו נזקים חמורים או נזקים קלים יותר.

לעתים יידרש מינוי של מומחה רפואי נוסף, כמו לדוגמה מומחה ברפואת כאב שיכול לבדוק ולאבחן אם נגרמו בכתף נזקים בדמות תסמונות כאב כרוניות שונות. נזקים כאלו יכולים להקנות אחוזי נכות מסוימים, בהתאם להחלטת המומחה. על בסיס קביעת המומחה ועל בסיס נתונים אישיים של הנפגע, כגון גיל הנפגע, הכשרתו המקצועית וגובה ההכנסה שלו, יחושב הפיצוי הכספי המגיע לו עקב הנזקים שנגרמו לכתף בתאונה.

לייעוץ והערכת סיכויי התביעה

במקרה הנוכחי, ביקשנו מבית המשפט למנות מומחה בתחום האורתופדיה שיבדוק את התובע, ובית המשפט קיבל את בקשתנו. במקביל לבדיקה שהתובע עבר אצל האורתופד הממונה, המשכנו לקיים משא ומתן עם חברת הביטוח בעניין סיום התיק בפשרה. חשוב לדעת: תביעות תאונות דרכים רבות מסתיימות בהסכמי פשרה, במסגרתם עורך הדין של התובע וחברת הביטוח, בוחנים את הסיכויים והסיכונים של התביעה בבית המשפט. כך, הצדדים מנסים להעריך את טווח הפיצוי הכספי הצפוי לתובע על סמך הנתונים ההולכים ומצטברים לאורך ניהול התביעה. אתם מוזמנים לעיין במאמר שכתבנו בעניין “5 דברים שחשוב לדעת על הסכם פשרה בתאונת דרכים“.

בהתחשב בגילו הצעיר של התובע ובשכרו הגבוה מצד אחד, ומצד שני – בדרגת החומרה הקלה יחסית של אותה פגיעה בכתף, חברת הביטוח נאלצה להסכים שאפילו לפגיעה תפקודית קלה עשויה להיות השפעה יקרה על הכנסתו הגבוהה של התובע. כך, ימים ספורים טרם הגיש המומחה באורתופדיה את חוות דעתו לבית המשפט, התגבש בינינו לבין חברת הביטוח הסכם פשרה. לפי ההסכם, שולמו לתובע פיצויים בסך 170,000 ש”ח.

חשוב לדעת לגבי תביעת תאונת דרכים: הטיפול בתביעת פלת”ד (פיצויים לנפגעי תאונת דרכים) הנו מורכב ודורש בקיאות, ניסיון והיכרות טובה מאוד עם חברות הביטוח, ועם האופן בו הן עורכת “הערכת סיכון” בכל תביעה. גם במקרה זה, הטווח שבין 3,000 ש”ח לבין הסכום בו הסתיימה התביעה בפועל: 170,000 ש”ח, הוא טווח רחב ויש צורך בניסיון רב כדי לראות קדימה כיצד יתנהל התיק, ולהבין מה הסכום הריאלי לסיום התביעה בפשרה. לכן, חשוב לפנות לעורך דין מומלץ לתאונות דרכים ולא להתמודד עם חברת הביטוח לבד.

לפרטים נוספים ולשיחת ייעוץ והכוונה, אנא צרו עמנו קשר בטלפון 073-3678500. מעדיפים שאנחנו נחזור אליכם? אנא השאירו לנו פרטים באתר זה. עו”ד ערן שפילינגר יחזור אליכם באופן אישי, בהקדם האפשרי.

תוכן עניינים

Picture of אודות עו"ד ערן שפילינגר

אודות עו"ד ערן שפילינגר

עו"ד ערן שפילינגר, מייצג נפגעי תאונות ונפגעי רשלנות רפואית בתביעות פיצויים נגד חברות ביטוח ונגד מוסדות רפואיים. משרד עו"ד שפילינגר מוכר כמשרד עורכי דין בולט בתחומי הנזיקין והרשלנות הרפואית.

קראו עוד >>
דילוג לתוכן