לוגו שפילינגר משרד עו"ד

2,300,000 ש”ח עקב רשלנות רפואית באבחון מחלת כליות

רשלנות רפואית באבחון מחלה בכליות

תשלומים בסך כולל של כ-2,300,000 ש”ח ללקוח המשרד שנזקק להשתלת כליה, עקב רשלנות רפואית באבחון מחלת כליות.

רשלנות רפואית באבחון מחלה של הכליות

תביעות רשלנות רפואית נתפסות בעיניי הציבור כתביעות על נזק שנגרם אגב טיפול לקוי: מתן תרופה שגויה, פגיעה באזור רגיש בניתוח, רשלנות במהלך לידה שמנוהלת באופן לא תקין וכיוצא באלו.

לעתים רבות, הרשלנות מתבטאת דווקא בכך שלא ניתן טיפול. תביעות עקב רשלנות רפואית באבחון מחלות, הן תביעות על נזקים שנגרמו עקב היעדר טיפול, ולא מטיפול לקוי.

במקרה המדובר כאן, התובע פנה אלינו לייעוץ וטיפול במקרה של רשלנות רפואית באבחון מחלת כליות מסוג נפרופתיה של IgA:
מספר שנים קודם לכן, הוא פנה לרופאת המשפחה עקב כאבים במפשעה. בעת הבדיקה נמדד לחץ דם גבוה, והרופאה הפנתה את התובע לבדיקות דם ושתן.

בבדיקת השתן נמצאו ערכים גבוהים של דם וחלבון. ממצאים אלו מלמדים על סבירות גבוהה להפרעה בתפקודי הכליות, מה שמחייב הפניה מיידית לבדיקת נפרולוג (פנימאי מומחה בכליות) להמשך בירור ומתן טיפול מתאים. תוצאות בדיקת השתן המדאיגות כל כך, לא נבחנו על ידי רופא המשפחה ואנו סבורים שתוצאות הבדיקה כלל לא נשלחו אל הרופא מהמעבדה. כך, בדיקה שממצאיה מעידים על פגיעה בפעילות הכליות, נשכחה ונשארה “קבורה” בתיק הרפואי.

במשך תקופה ארוכה לאחר אותה בדיקת שתן, התובע נבדק מספר פעמים ונמצא שהוא סובל מלחץ דם גבוה. הרופאים המטפלים לא חשדו במחלת כליות שגורמת לתסמינים אלו, הוא לא נשלח לבדיקת שתן חוזרת ואיש לא ידע שהכליות שלו קורסות עקב מחלת IgA Nephropathy (הידועה גם בשם “מחלת ברגר”) ושהוא זקוק לטיפול רפואי מתאים. לאחר מספר שנים, התובע התמוטט עקב לחץ דם גבוה באופן קיצוני ופונה לבית חולים. בבית החולים נערכו בדיקות מעבדה אשר הובילו מייד למסקנה, שהתובע סובל מכשל כליות עקב מחלת כליות סופנית ESRD (End Stage Renal Disease). למזלו, נמצאה לו כליה מתאימה והוא עבר השתלת כליה.

רשלנות רפואית באבחון מחלת כליות

פיצויים ותגמולים עקב רשלנות באבחון מחלת כליות

כאמור, הלקוח נזקק להשתלת כליה עקב רשלנות רפואית באבחון מחלה.

לאחר שהוגשה תביעה למוסד לביטוח לאומי, הוא הוכר כזכאי לגמלת נכות כללית ומאז הוא מקבל קצבת נכות חודשית, אותה ימשיך לקבל עד שיגיע לגיל פרישה.

בנוסף, הוגשה תביעה לפוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה של הלקוח. לאחר מאבק קצר שנוהל מול חברת הביטוח, הוא הוכר כזכאי לגמלה חודשית מפוליסת הביטוח.

בנוסף לאלו, הגשנו תביעת רשלנות רפואית נגד קופת החולים, במסגרתה שולם ללקוח פיצוי כספי.

סך כל הגמלאות והפיצויים ללקוח עקב מקרה רשלנות רפואית באבחון מחלה פעילה בכליות, שהובילה לצורך בהשתלת כליה, הנו כ-2,300,000 ש”ח.

תוכן עניינים

Picture of אודות עו"ד ערן שפילינגר

אודות עו"ד ערן שפילינגר

עו"ד ערן שפילינגר, מייצג נפגעי תאונות ונפגעי רשלנות רפואית בתביעות פיצויים נגד חברות ביטוח ונגד מוסדות רפואיים. משרד עו"ד שפילינגר מוכר כמשרד עורכי דין בולט בתחומי הנזיקין והרשלנות הרפואית.

קראו עוד >>
ערן שפילינגר עורך דין
לייעוץ מהיר מעורך דין
דילוג לתוכן