לוגו שפילינגר משרד עו"ד

כאבים בכתף לאחר תאונת דרכים

כאבים בכתף אחרי תאונת דרכים

כאבים בכתף לאחר תאונת דרכים עשויים להופיע עקב פציעה שנגרמה לכתף באותה תאונה. במקרים אחרים, זהו כאב שמוקרן ממקור אחר, כמו הצוואר. כפי שנפרט כאן, פגיעות מסוימות בכתפיים עלולות להשאיר נזק תמידי בדמות כאב בכתף ומגבלה בתנועה ובתפקוד של הכתף. במקרים כאלו, עשויים להיקבע לנפגע אחוזי נכות המשפיעים על הפיצוי הכספי הצפוי לו.

כאב בכתף אחרי תאונה

בזמן תאונת דרכים בין שני כלי רכב, היושבים ברכב חשופים לטלולים חזקים. חגורת הבטיחות מונחת עלינו בצורה אלכסונית כך שכתף אחת נבלמת בחוזקה על ידי חגורת הבטיחות, והכתף השנייה נותרת משוחררת.

נהג הרכב האוחז בהגה בזמן תאונה בלתי צפויה, חשוף אף יותר לפגיעות בגפיים העליונות מעוצמת הפגיעה של כרית האוויר ומתנועת הגוף המהירה קדימה, בזמן שהידיים אוחזות בחוזקה בהגה.

רוכבי אופנועים חשופים כמובן לפגיעות וחבלות הגורמות כאבים בכתף עקב תאונת דרכים: זו יכולה להיות מכה ישירה של הכתף בכלי רכב המעורב בתאונה, או מהכביש עליו רוכב האופנוע נפל (ולעתים אף נזרק אל הקרקע ממש). זו עשויה להיות גם פציעת כתף שנגרמת בזמן ניסיון לבלום את הנפילה עם יד מושטת לפנים, כך שעוצמת הפגיעה ביד מגיעה עד לכתף.

כאבים בכתף לאחר תאונת דרכים

סוגי פגיעות כתפיים בתאונות דרכים

פגיעות כתף שונות הגורמות כאבים בכתף יכולות להיגרם עקב פעילות ספורטיבית או מאמץ פיזי ממושך, או בתאונות שונות כמו נפילה מגובה ואפילו מעידה בעת הליכה או טיפוס במדרגות. במאמר זה, נציג חלק מהפגיעות האופייניות הגורמות לכאבים בכתף לאחר תאונת דרכים.

  • שבר בכתף: חבלה ישירה לכתף, יכולה לגרום לשברים בעצמות שונות באזור הכתף, לדוגמה שברים בעצם הבריח, בשכם או בעצם הזרוע. שברים מסוימים יצריכו רק קיבוע חיצוני של הכתף. במקרים אחרים, יהיה צורך בניתוח לתיקון השבר ואף לקיבוע פנימי באמצעות בורג או פלטות.
  • פריקת כתף: פגיעת כתף בתאונת דרכים, יכולה להוביל לפריקה באזור הכתף. דוגמה טובה לתאונת דרכים שיכולה להוביל לפריקת כתף, היא נפילה מאופנוע עם יד מושטת לכיוון הקרקע.
  • קרע של גיד בכתף: בחבלות טראומתיות משמעותיות לכתף כמו בתאונת דרכים, עלול להיגרם קרע של גיד בשרוול המסובב, מה שיכול לגרום לכאבים בכתף ובזרוע או בשכם, מגבלת תנועה, חולשה של היד ותסמינים אחרים.
  • קרע לברום כתף: הלברום הגלנואידי הוא רקמה סחוסית בתוך מפרק הכתף, התורמת ליציבות המפרק. פציעת כתף שכיחה יחסית היא קרע של הלברום שנקרא SLAP tear. הפציעה יכולה להתבטא בצורות שונות ובין היתר כאב בכתף, תחושת חוסר יציבות בכתף, מגבלת תנועה, חולשה, הופעה של “קנאקים” וחריקות בתנועת הכתף וסימפטומים אחרים.
  • כאבים ממקור אחר בגוף, שמורגשים בכתף: במקרים מסוימים, מופיעים כאבים בכתף אחרי תאונת דרכים, למרות שהכתף עצמה לא נפגעה. לדוגמה, אלו יכולים להיות כאבי צוואר קורנים לכתף, או פריצת דיסק / בלט דיסק בצוואר שלוחץ על שורש עצב המוביל לכתף.

לייעוץ והערכת סיכויי התביעה

פיצויים על כאבים בכתף עקב תאונת דרכים

כאמור, כאבים בכתף לאחר תאונת דרכים יכולים להצביע על פגיעות שונות ומגוונות. במקרים רבים הכאבים יחלפו לאחר מספר שבועות עד מספר חודשים. במקרים אחרים, יידרשו טיפולים רפואיים כמו ניתוח, פיזיותרפיה וטיפולים משקמים אחרים, שיובילו להחלמה. למרבה הצער, בחלק מהמקרים הכתף איננה מחלימה באופן מלא מהפגיעה ונשארים נזקים בלתי הפיכים, כמו כאבים בכתף, מגבלת תנועה, חולשה של היד, קושי בהרמת משקל, קושי בביצוע פעולות עם היד מעל גובה הכתף (לדוגמה בשימוש בארון גבוה) או קשיים תפקודיים יום-יומיים אחרים.

לדוגמה, במקרה בו ייצגנו סוכן ביטוח צעיר, שנפגע בתאונת אופנוע עצמית כשנפל בזמן ביצוע פניה. באופן אינסטינקטיבי, הוא ניסה לבלום את הנפילה והושיט את היד לכיוון הקרקע. מעצומת המכה, נגרמה לו בין היתר פריקה של הכתף. התביעה אותה הגשנו במקרה זה, הסתכמה בפיצוי בסך כ-240,000 ש”ח.

בתיק אחר בו טיפלנו, אחות בית חולים בת 31 נפגעה בתאונת דרכים בדרך לעבודה, כשהאטה את מהירות נסיעתה לקראת פקק תנועה והרכב שנסע אחריה – התנגש בה. אמנם מדובר בפגיעה קלה לרכבים המעורבים, אך ללקוחה נגרמה פציעה משמעותית בכתף והיא אובחנה עם “כתף קפואה”. כאמור, תאונה זו היא תאונת דרכים בדרך לעבודה, לכן ייצגנו את הלקוחה מול המוסד לביטוח לאומי שקבע לה נכות בשיעור 14.7% עקב הפגיעה הניכרת בכתף ועקב מגבלה קלה מאוד בטווח תנועת הצוואר. לסיכום, הלקוחה זכתה לתגמולי ביטוח לאומי ולפיצויים מביטוח החובה, בסך כולל של 480,000 ש”ח.

במקרה אחר בו איש הייטק בן 40 ספג פגיעה בכתף בתאונת שרשרת, אובחן אצלו בבדיקת MRI קרע לברום מסוג SLAP בכתף. במסגרת תביעת פיצויים שהגשנו, שולמו לו פיצויים בסך 170,000 ש”ח.

בתביעת פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, פגיעת כתף תיבדק בדרך כלל על ידי אורתופד מומחה מטעם בית המשפט (ובמקרים אחרים – מטעם המוסד לביטוח לאומי), שיקבע האם הכתף השתקמה מהפגיעה באופן מושלם או שמא נשארו בה נזקים בלתי הפיכים, בין אם אלו נזקים חמורים או נזקים קלים יותר. לעתים יידרש מינוי של מומחה רפואי נוסף, כמו לדוגמה מומחה ברפואת כאב שיכול לבדוק ולאבחן אם נגרמו בכתף נזקים בדמות תסמונות כאב כרוניות שונות. נזקים כאלו יכולים להקנות אחוזי נכות מסוימים, בהתאם להחלטת המומחה.

על בסיס קביעת המומחה ועל בסיס נתונים אישיים של הנפגע, כגון גיל הנפגע, הכשרתו המקצועית וגובה ההכנסה שלו, יחושב הפיצוי הכספי המגיע לו עקב הנזקים שנגרמו לכתף בתאונה.

לפרטים נוספים ולשיחת ייעוץ והכוונה, אנא צרו עמנו קשר בטלפון 073-3678500. מעדיפים שאנחנו נחזור אליכם? אנא השאירו לנו פרטים באתר זה. עו”ד ערן שפילינגר יחזור אליכם באופן אישי, בהקדם האפשרי.

כאבים שמופיעים בכתף אחרי תאונה, יכולים להיגרם מסיבות שונות. זו יכולה להיות חבלת שריר-שלד קלה שתחלוף עם הזמן, או פגיעה חמורה יותר כמו שבר בכתף, פריקה או קרעים ברקמות שונות. במידה וקיימים ממצאים קליניים המסבירים את הכאבים בכתף, והם גורמים להפרעה בתפקוד הכתף, מומחה רפואי מטעם בית המשפט או המוסד לביטוח לאומי עשוי לקבוע אחוזי נכות בכתף בהתאם לקריטריונים הקבועים בתקנות לקביעת דרגת נכות.
הפיצוי תלוי בגורמים שונים, לדוגמה – גיל הנפגע, האם נקבעו אחוזי נכות עקב הפגיעה, האם היו פציעות קודמות באותה כתף, המקצוע של הנפגע, גובה ההכנסה שלו, הוצאות רפואיות הקשורות לכתף וכן הלאה. עורך דין מקצועי אמור לדעת היטב: ללא נתונים אלו, לא ניתן להעריך את שווי התיק.

תוכן עניינים

Picture of אודות עו"ד ערן שפילינגר

אודות עו"ד ערן שפילינגר

עו"ד ערן שפילינגר, מייצג נפגעי תאונות ונפגעי רשלנות רפואית בתביעות פיצויים נגד חברות ביטוח ונגד מוסדות רפואיים. משרד עו"ד שפילינגר מוכר כמשרד עורכי דין בולט בתחומי הנזיקין והרשלנות הרפואית.

קראו עוד >>
דילוג לתוכן