לוגו שפילינגר משרד עו"ד

תאונת אופנוע קטלנית

תאונת אופנוע קטלנית

אופנוע הוא כלי תחבורה מסוכן. אנחנו מבינים שרוכבי אופנועים, פגיעים יותר מנוסעי כלי רכב פרטיים או מסחריים. עם זאת, רובנו לא מודעים להיקף הסכנה של כל רוכב לסיים את חייו עקב תאונת אופנוע היום: בישראל, בכל שבוע נהרג לפחות אדם אחד עקב תאונת אופנוע קטלנית. ראו לדוגמה את נתוני עמותת “אור ירוק”, לפיהם נכון לחודש יוני 2023 נהרגו 38 רוכבי אופנועים וקטנועים, לעומת 32 הרוגים בתאונות אופנוע קטלניות באותה תקופה בשנת 2022.

אולי זו נראית כמו בעיה שמסכנת רק רוכבי אופנועים וקטנועים, אך לא כך הדבר. כל מי שמעורב בתאונה עם אופנוע או בתאונה עם קטנוע, ובכלל זה הולכי רגל, נוסעי כלי רכב פרטי שהתנגשו עם אופנוע וכל משתמש אחר בכביש, עלול לספוג פגיעות גופניות משמעותיות בתאונה שכזו.

עורך דין לתביעת תאונת אופנוע קטלנית

תאונת אופנוע היא מסוכנת יותר מתאונות דרכים אחרות. אחת הסיבות העיקריות לכך היא שלאופנוע אין חגורת בטיחות, כרית אוויר או כלוב פלדה שיכולים להגן עליו. לכן חיוני לרוכבים ללבוש ציוד מגן כמו קסדות ומעילים ייעודיים לרכיבה על אופנוע, בנוסף לשימוש באמצעי זהירות אחרים לפני היציאה לכביש.

כאשר רוכב נהרג בתאונת אופנוע קטלנית, המשפחה עשויה להזדקק לעזרת עורך דין תאונות דרכים שמכיר היטב את דיני הנזיקין, את חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ואת פסיקת בתי המשפט בתחום משפטי זה.

פיצויים למשפחת ההרוג עקב תאונת אופנוע קטלנית

אם איבדתם את יקירכם עקב תאונת אופנוע קטלנית, חשוב שתדעו שבעזרת עורך דין מנוסה לצידכם, תוכלו להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל פיצויים כספיים מחברת הביטוח. לעורך דין תאונות אופנוע יש ניסיון מקצועי רב בעבודה מול חברות ביטוח והוא יודע איך לגרום להן לשלם פיצויים הולמים למשפחה האבלה. עורך דין בעל ניסיון בטיפול בתאונות אופנוע קטלניות, יכול לעזור לכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם על ידי משא ומתן עם חברות הביטוח והגשת תביעה לבית המשפט במידת הצורך.

חשוב מאוד שתדעו: ביטוח החובה של האופנוע צריך לשלם ליורשים ולתלויים של רוכב אופנוע שנהרג, פיצוי כספי מלא, אפילו אם רוכב האופנוע בעצמו היה אשם בתאונה. כך, גם במידה ותאונת הדרכים הקטלנית נגרמה עקב עבירת תנועה של רוכב האופנוע, וגם במקרים בהם מדובר בתאונה עצמית (לדוגמה עקב החלקה, התנגשות בעמוד או אובדן שליטה על האופנוע), חברת הביטוח אינה רשאית להפחית מהפיצוי הכספי הפחתה כלשהי הקשורה באשמה בתאונה.

לייעוץ והערכת סיכויי התביעה

תביעה לפיצויים עקב תאונת אופנוע קטלנית

חשוב לציין שבעוד שרוב חברות הביטוח יציעו את מה שהן מנסות לתאר כ”פיצוי סביר והוגן” עקב המוות שנגרם בתאונה, זה לא תמיד אומר שהסכום המוצע מספיק לצרכים שלכם, בני המשפחה שהייתם תלויים ביקירכם שנהרג.

עורך דין טוב שמטפל בתביעות פיצויים עקב תאונות אופנוע קטלניות, לא יסתפק בסכום פיצוי ש”נשמע גדול”. הוא ידע כיצד להשיג עבורכם את הפיצוי האמיתי שמגיע לכם, עקב אובדן בן משפחה, אובדן ההכנסה שאותו בן משפחה היה יכול לייצר, התמיכה הכלכלית שלו בילדיו או בהוריו, הפנסיה והקצבאות שהיה צפוי לקבל אלמלא תאונת אופנוע קטלנית שקיפחה את חייו, הוצאות נוספות שנגרמו למשפחה בקשר לתאונה וכיוצא באלו.

בנוסף, עורך הדין ידע לבדוק אם מגיעים לכם פיצויים גם ממקורות אחרים, מעבר לביטוח החובה של האופנוע: בין אם מדובר בתגמולים מביטוח לאומי, קצבת שאירים מקרן הפנסיה, תביעת ביטוח חיים ותביעות נוספות, בהתאם לנסיבות הפרטיות שלכם.

פניה אל עורך דין מומלץ לתאונות אופנוע

כאשר רוכב אופנוע נהרג בתאונת אופנוע קטלנית, תחושת ההלם היא טבעית. היא מלווה בשאלות רבות לגבי מה לעשות הלאה, במה צריך לטפל, ואיך למעשה ממשיכים מכאן. במצבים אלו, עורך דין תאונות אופנוע יכול לספק את הייעוץ וההכוונה הדרושים לכם, בלי שתצטרכו להסתמך על מידע שגוי שנמצא באינטרנט, או מידע לא מקצועי המתקבל משמועות ומחברים “יודעי דבר” שרוצים לעזור ולתמוך בכם בסיטואציה קשה זו.

עורך דין מומלץ לתאונות אופנוע יכול לנווט עבורכם בפרוצדורות המורכבות והרגישות של השגת צו ירושה או צו קיום צוואה, הגשת תביעות פיצויים לגורמים השונים, איסוף ראיות מתאימות וחתירה לצדק.

אם איבדתם קרוב משפחה עקב תאונת אופנוע קטלנית וברצונכם לדעת מה הצעדים הבאים, פנו בהקדם למשרד עורך דין מומלץ לתאונות אופנוע. ודאו שהם אכן בעלי ידע וניסיון בתחום זה ושהתיק שלכם יטופל באופן אישי על ידי עורך דין ותיק ומנוסה בתביעות הקשורות לתאונות אופנוע.

תוכן עניינים

Picture of אודות עו"ד ערן שפילינגר

אודות עו"ד ערן שפילינגר

עו"ד ערן שפילינגר, מייצג נפגעי תאונות ונפגעי רשלנות רפואית בתביעות פיצויים נגד חברות ביטוח ונגד מוסדות רפואיים. משרד עו"ד שפילינגר מוכר כמשרד עורכי דין בולט בתחומי הנזיקין והרשלנות הרפואית.

קראו עוד >>
דילוג לתוכן