לוגו שפילינגר משרד עו"ד

רשלנות רפואית ומחלת סרטן

רשלנות רפואית סרטן
הרגע בו ניתנת למטופל אבחנה של מחלת סרטן, הוא רגע משנה חיים ולמרבה הצער, נפוץ מדי. למעשה, ה- CDC מעריך שבארצות הברית, 1.6 מיליון בני אדם מאובחנים עם סוגים שונים של מחלות סרטניות מדי שנה, וקרוב ל-600,000 איש ואישה מתים עקב סיבוכים הקשורים לסרטן. שימו לב להיקף הנתונים: מכל 100,000 איש, 403 מאובחנים עם מחלת הסרטן ועוד 144 מתים כתוצאה ממנו. זהו גורם המוות השני בשכיחותו בארצות הברית.במקרים רבים, גילוי מוקדם של מחלת הסרטן וטיפול נכון עשויים לגרום למחלה להיכנס להפוגה. איחור באבחון סרטן עקב רשלנות רפואית, לעתים יאפשר למחלה להתפשט בגוף וההשלכות עלולות להיות קטלניות.כשאדם פונה לרופא, הוא מצפה מהרופא לבחון את כל האפשרויות לטיפול במצב שלו. אם הרופא חושד בסרטן, עליו להפנות את המטופל לבדיקות המתאימות כדי לאשש את החשד או לשלול אותו.

במקרים בהם הרופאים התעלמו מסימנים שאמורים להחשיד בסרטן, או שלא המשיכו בבירור רפואי סביר למרות החשד, או שלא פעלו כמצופה מהם כדי לאבחן את מחלת הסרטן בזמן ולטפל בה כראוי, עלול להיגרם למטופל נזק רב ואף אובדן סיכויי החלמה. הדבר עשוי לבסס עילה לתביעת רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית באבחון סרטן

אבחון מאוחר הוא עילה נפוצה לתביעות רשלנות רפואית. כשמדובר בסרטן, גילוי מוקדם הוא קריטי. כשהסרטן מתגלה בשלב מאוחר מדי, לחולה לא יישארו הרבה אפשרויות להילחם במחלה.

כמה דוגמאות של רשלנות רפואית שעלולה להוביל לאיחור באבחון מחלת הסרטן, כוללות:

  • הרופא לא הפנה או לא ביצע בדיקה נחוצה לאבחון
  • לא ניתנה למטופל הפניה לרופא מומחה מתאים
  • פיענוח לקוי של בדיקת הדמיה שבעקבותיו לא זוהה גידול
  • תוצאות בדיקות מעבדה שאבדו או הוחלפו עם תוצאות של מטופל אחר
  • פרשנות לקויה של תוצאות בדיקת מעבדה

אם מחלת הסרטן אובחנה אצלך באיחור משמעותי עקב אחת הסיבות האלו, והאיחור באבחון גרם להחמרת המחלה, רצוי שתפנה לעורך דין מומלץ לרשלנות רפואית כדי לבדוק את סיכויי ההצלחה של תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן.

לייעוץ והערכת סיכויי התביעה

אבחון וטיפול שגוי

אבחון שגוי במקרה של סרטן, הוא מצב בו מחלת סרטן פעילה זוהתה בטעות כמחלה אחרת. במצב כזה, המטופל מקבל טיפול רפואי שגוי, שאינו משפיע על מחלות סרטניות. הדבר דומה להנחת פלסטר על מצח המטופל אשר מתלונן על כאב ראש. כך, מצד אחד מחלת הסרטן המסוכנת מתפשטת בגוף “באין מפריע” ומצד שני, הטיפול השגוי שניתן עלול לגרום לתופעות לוואי ולנזקים בריאותיים חדשים.

במצבים אחרים, בהם מחלת הסרטן אובחנה בזמן, עלול לקרות מצב של מתן טיפול רפואי רשלני – טיפול לקוי שאינו הטיפול המתאים למחלה או לחולה עצמו. לדוגמה, מתן טיפול כימותרפי מסוים שאינו מתאים בדרך כלל למחלה הסרטנית הספציפית ממנה סובל המטופל, כאשר ישנו טיפול אחר, עדיף בהרבה שמשום מה לא ניתן למטופל באותן נסיבות.

מקרי אבחון שגוי של סרטן הם שכיחים, ומקרים של טיפול שגוי במחלת הסרטן אינם נדירים אף הם. עם זאת, לא תמיד טעותו של הרופא אחראית לנזק שמחלת הסרטן גורמת למטופל. לעתים, אפילו שהרופא טעה באבחנתו או בשיקול דעתו, אותה טעות לא גרמה בפני עצמה להחמרת המחלה.

כך, אנו נתקלים לא פעם במקרים בהם האיחור באבחון מחלת הסרטן היה איחור קל מאוד ולמרבה המזל הטעות התגלתה בשלב מוקדם. לדוגמה, במקרה בו רופא קופת החולים התרשל ולא גילה שהמטופל חולה בסרטן, אך שבועיים לאחר מכן המטופל פנה לרופא אחר לחוות דעת נוספת ובמסגרת זו המחלה אובחנה. במצב כזה, טעותו של הרופא הראשון לא שינתה לרעה את מצבו של המטופל, שהחל לקבל טיפול למחלה שבועיים לאחר מכן. משכך, לא יהיה מקום להגיש תביעת רשלנות רפואית.

טיפול בתיקי רשלנות רפואית דורש התמחות ומיומנות מיוחדת. בעזרת עורך דין רשלנות רפואית שזהו תחום עיסוק מרכזי במשרדו, תוכלו לבדוק את האפשרות הפוטנציאלית להגשת תביעת רשלנות רפואית עקב אבחון שגוי או טיפול שגוי בסרטן.

ניהול תיק רשלנות רפואית הקשור לסרטן

המאבק במחלת הסרטן הוא לעתים רבות מאבק נגד הזמן. כלומר, אם אתם מתכננים להגיש תביעת רשלנות רפואית הקשורה לאיחור באבחון או לטיפול רפואי רשלני במחלת הסרטן, עליכם לנקוט בפעולה ועדיף מוקדם ממאוחר.

הדבר עשוי להיראות כמו מלחמה גדולה ומתישה שעומדת על הפרק, כאשר שוקלים הגשת תביעת רשלנות רפואית בד בבד עם ההתמודדות עם גילוי הסרטן ועם הטיפולים הקשים. בפועל, עורך דין מנוסה בתביעות רשלנות רפואית יאפשר לכם לישון בשקט וינהל את המאבק עבורכם, בלי שתצטרכו להתעסק בבירוקרטיה ובמלחמות בעצמכם. זכרו כי מטרת התביעה, הנה קבלת פיצויים שנועדו לסייע לכם להתמודד עם המחלה ולהיאבק בה, בין אם הכספים יכסו הוצאות על טיפולים יקרים שאינם בסל הבריאות, או שיתמכו בכם כלכלית אם לא תוכלו לעבוד עקב המחלה והטיפולים הקשים. אתם מוזמנים לקרוא באתרנו מידע נוסף על חישוב פיצויים בתביעת רשלנות רפואית.

זכרו את הטיפים הבאים אם אתה שוקלים את האפשרות לפתוח תיק תביעת רשלנות רפואית:

  • יש לכם ראיות? תצטרכו להוכיח באמצעות מסמכים רפואיים או ראיות אחרות, שהייתם מטופלים אצל הרופא או שנבדקתם על ידיו בזמן שקרתה הרשלנות הנטענת.
  • האם התקיימה חובת הזהירות? סביר להניח שהרופא התנהל בצורה לא זהירה אם הגעתם למצב בו אתם שוקלים להגיש תביעת רשלנות רפואית. עלינו לשאול מהי חובת הזהירות שהייתה מוטלת על הרופא, מה טיב הבדיקות או הטיפולים שהו היה צריך לספק, לעומת הטיפול שקיבלתם בפועל.
  • האם ביצעתם את הוראות הרופא כנדרש? אם הרופא הפנה אתכם לבדיקות שלא ביצעתם, או שרשם לכם תרופות שלא הקפדתם ליטול וכיוצא באלו, עשויה להיות לרופא הגנה טובה מפני התביעה שלכם.
  • האם האיחור באבחון / אבחון שגוי / טיפול שגוי בסרטן גרמו לכם לנזקים? לא כל טעות של רופא היא רשלנות רפואית. כדי לזכות בתביעת רשלנות רפואית הקשורה במחלת הסרטן, כמו בכל תביעת רשלנות רפואית אחרת, עלינו להוכיח שאתם סובלים מנזקים גופניים משמעותיים, ושלא הייתם סובלים מנזקים כאלו אלמלא הטעות הרשלנית של הרופא. אנו נגיש תביעת רשלנות רפואית רק אם נצליח להוכיח שטעותו של הרופא שינתה את מצבכם לרעה באופן משמעותי.

תוכן עניינים

Picture of אודות עו"ד ערן שפילינגר

אודות עו"ד ערן שפילינגר

עו"ד ערן שפילינגר, מייצג נפגעי תאונות ונפגעי רשלנות רפואית בתביעות פיצויים נגד חברות ביטוח ונגד מוסדות רפואיים. משרד עו"ד שפילינגר מוכר כמשרד עורכי דין בולט בתחומי הנזיקין והרשלנות הרפואית.

קראו עוד >>
דילוג לתוכן